Google Analytics 360


A Google Analytics 360 (korábbi nevén Google Analytics Premium) a sokak számára ismert analitikai termék nagyvállalati funkciókkal bővített, havi díj ellenében igénybe vehető változata.

A JabJab Online Marketing Google Analytics Sales partnerként kínálja viszonteladóként

  • ezen kibővített funkció készletet
  • segítünk a mérések pontos beállításában
  • az adatgyűjtés folyamatos auditálásában
  • az ügyfél oldali oktatásban
  • a gyűjtött adatok elemzésében

Google Analytics 360 Logó

A Google Analytics 360 lényegében mindent tud, amit az ingyenes változat, de számos ponton igazodik azokhoz az igényekhez, amelyek tipikusan nagy forgalmú weboldalakon jelennek meg, jelentős marketing tevékenység mellett, jellemzően nagyobb cégek, vállalatok üzemeltetésében

A Google Analytics 360 árazása és funkció első sorban olyan cégek számára ideális választás, ahol

  • a cégcsoportba tartozó weboldalak havi látogatottsága eléri vagy meghaladja a 4-5 milliót
  • kritikusan fontos a mérések pontosságának folyamatos biztosítása
  • már rendelkezik vagy most alakítja ki belső adatelemzői folyamatait
  • megtérülhet egy ilyen többmilliós havi ráfordítás

De mégis, mik is ezek a prémium 360 funkciók?

Nagyobb adatgyűjtési limitek

Google Analytics 360 felülete

Az ingyenes Google Analytics egy 30 napos periódusban 10 millió ún. hit-et engedélyez, ami azt jelenti, hogy 10 millió alkalommal küldhetünk adatot egy webhely tulajdonba (web property-be). Egy adatküldés történik lényegében minden oldalmegtekintésnél, de ha használjuk az Analytics esemény méréseit is, akkor minden mért esemény további hit-eket eredményez. Innentől könnyen belátható, hogy egy nagy látogatottságú weboldalnál, ha az alap méréseken túl további értékes adatgyűjtést végzünk, hamar elérhetjük az ingyenes termék 10 milliós határértékét.

Fontos azt is tudni, hogy ha elérjük ezt a limitet, nem áll le az adatgyűjtés, de előfordulhat, hogy a Google jelzi, hogy a további használathoz a havi díjért cserébe igénybe vehető megoldás felé kell tovább lépni. Ilyen igazából még nem nagyon fordul elő, legalább is Magyarországon, de megeshet. Fontosabb viszont tudni, hogy ha több adatot gyűjtünk, mint amennyi az ingyenes verzióban megengedett, mélyebb elemzések során bekapcsolhat a mintavételezés, amely pontatlanná teszi a megjelenő számokat és így nehézkessé vagy épp lehetetlenné a helyes következtetések levonását.

A Google Analytics 360 jóval magasabb limiteket határoz meg, sőt, igazából csak az határozza meg, hogy mennyi adatot gyűjthetünk, hogy mekkora havi díjat fizetünk a szolgáltatásért. Ehhez sávos árakat ad a termék, de érdemes azt is tudni, hogy az első sávba is elég sok adat fér el.

Hozzáférés a nyers adatokhoz

Mintavételezés nélküli riportok (Unsampled Reports)

Amikor egy cég már jó ideje használja a Google Analytics méréseit és kiaknázza annak minden lehetőségét, eljön a pont, amikor már szeretné összekapcsolni saját adatbázisaival és adatbányászati módszerekkel szeretne kinyerni olyan összefüggéseket, amelyek segítenek a marketing fejlesztésében. Ehhez kritikusan fontos lehet hozzáférni azokhoz a nyers adatokhoz, amit a Google Analytics gyűjt. Az ingyenes verzióban erre nincs lehetőség, pontosabban nem esetben és nem minden adatra. A Google Analytics 360 két módon is segíti ezt az igényt:

Google Big Query export

A Google Analytics 360-ból könnyedén és automatikusan exportálhatóak a nyers adatok a Google big data eszközébe, a Google Big Query-be. Ide betöltve saját adatbázisainkat is érdekes és hasznos adatbányászatnak futhatunk neki. A havi díjért cserébe egy havonta újratöltődő kupont kapunk a Google Big Query-hez, így bizonyos elemzéseket elvégezhetünk úgy, hogy nem kell külön fizetni a Big Query amúgy fizetős használatáért.

Unsampled Reports

Bizonyos riportok letölthetőek olyan formában, ami egészen biztosan nem tartalmaz mintavételezést. Ez jellemzően a háttérben egy Google Drive mappába kerül, ahonnan letöltve már dolgozhatunk a nyers adatokkal akár Excelben vagy más ismert adatbányász szoftverekben.

Mindkét eszköz rendelkezik API hozzáféréssel, így akár programozott módon is elérhetjük ezeket az adatokat, hogy azokat akár automatikusan generált riportokhoz használjuk fel.

Egy havi díj, számtalan weboldal

Az előfizetési díjhoz rendelt hit kvóta akárhány weboldal és mobil applikáció bevonását megengedi, amíg ezek összesített adatgyűjtése nem lépi túl a szerződésben meghatározott korlátokat. Ezzel pedig akár egész cégcsoportok vagy 1-1 cég több országában működő leányvállalatai is bevonhatóak egy szerződésbe.

Analytics 360 funkciók

A teljesség igénye nélkül íme pár lehetőség, amit csak Google Analytics 360 használatával lehet elérni:

Érdeklődés

Amennyiben úgy látja, hogy cége számára hasznos lehet ezen nagyvállalati funkciók kiaknázása, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy kötetlenül beszélgessünk a lehetőségről:

Kapcsolatfelvétel